پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی اولویت مهم در پیشگیری از مرگ و میر جوانان

تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۳/۰۴ ۱۰:۳۷ | تعداد بازدید: 176

کمیته سلامت جوانان با محوریت پیشگیری و کاهش آسیب و مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی با حضور اعضاء شورای ترافیک شهرستان و همکاران ستاد مبارزه با بیماریها و آموزش سلامت دانشگاه تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، مریم صمصامی کارشناس برنامه سلامت جوانان در این رابطه عنوان داشت: مرگ و میر، صدمات و ناتوانی های ناشی از حوادث رانندگی از جمله چالش های مهم تاثیر گذار بر سلامت جامعه محسوب می شوند، به طوری که حوادث و تصادفات رانندگی مهم ترین دلیل مرگ، ناتوانی و بستری شدن در بیمارستان را تشکیل می دهد که عوارض اقتصادی واجتماعی چشمگیری را به دنبال دارند.

وی گفت: از طرفی سوانح وحوادث ترافیکی اولین علت مرگ و میر در سنین جوانان 30-18 سال در کشور و شهرستان(30 درصد کل مرگ ومیر جوانان) را به خود اختصاص می دهد.

وی بیان داشت: به منظور هماهنگی و برنامه ریزی مداخلات پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی و مرگ و میر و ناتوانی  ناشی از آن، جلسه هم اندیشی و بین  بخشی با ادارات شهرستان برگزار شد که خلاصه ای از مصوبات آن به شرح زیر می باشد:

تهیه وارسال برنامه عملیاتی پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی در جوانان و ارسال به  ادارات

اجرای طرح آموزش همسالان در مدارس و دانشگاهها با موضوع بهینه سازی فرهنگ رانندگی و اصول شهروندی

برگزاری جلسات آموزشی جهت مراقبین سلامت شهرستان با موضوع پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی

تهیه چاپ پمفلت آموزشی با موضوع پیشگیری از سوانح وحوادث ترافیکی

 کارشناس برنامه سلامت جوانان اظهار امیدواری کرد: با بسیج تلاش همه نهاد های دست اندرکار کنترل حوادث ترافیکی، بتوان بار بیماریهای ناشی از این عارضه فردی و اجتماعی  را در سطح شهرستان در همه گروههای سنی بالاخص جوانان 29-18 سال کاهش داد.