در پنجمین نشست شورای سلامت امنیت غذایی تربت حیدریه عنوان شد:

روند بیماری آنفلوانزا تا یک هفته آینده فروکش خواهد کرد

تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۹/۱۸ ۱۱:۵۰ | تعداد بازدید: 6

در پنجمین نشست شورای سلامت امنیت غذایی شهرستان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: خوشبختانه روند بیماری  تا یک هفته آینده فروکش خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، دکتر الهام بهره مند با بیان اینکه مهمترین راه مقابله با بیماری آنفلوانزا پیشگیری است، افزود: مهمترین راه انتقال بیماری از طریق استنشاق قطرات تنفسی آلوده می باشد بنا بر این در محیط های سربسته و عمومی مانند: مدارس، سربازخانه ها یا در محیط های جمعی که افراد با هم ارتباط نزدیک دارند، احتمال انتقال بیماری بیشتر است.

دکتر بهره مند اظهار داشت: افراد اصول بهداشتی از جمله پوشاندن دهان و بینی با دستمال کاغذی در هنگام سرفه و عطسه، شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون، خودداری از تماس دستهای آلوده با چشم ها و بینی و دهان و پرهیز از تماس نزدیک (کمتر از یک متر) با افراد بیمار را رعایت کنند.

معاون استانداروفرماندار ویژه شهرستان تربت حیدریه در این نشست با بیان اینکه ابعاد روانی بیماری آنفلوانزا در بین خانواده ها بسیار حائز اهمیت می باشد، بیان داشت: تمامی ادارات شهرستان تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آموزش و پیشگیری از این بیماری به کار گیرند.

مهندس علی رستمی اظهار داشت: بیشتر نگرانی مردم از التهابات درون اجتماع و شایعه پراکنی در شبکه های اجتماعی است.

گفتنی است، برنامه جامعه ایمن و نیز فعالیت های مربوط به اجرای کمپین فرزند آوری و جمعیت در راستای سیاست های ابلاغی جمعیتی مقام معظم رهبری از موارد مطرح شده در این نشست بود.