حضور بیش از ۱30 نفر از کارکنان مراکز تولید، عرضه و سرو شیرینی شهر تربت حیدریه در کارگاه آموزشی واحد بهداشت محیط

تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ۰۸:۵۰ | تعداد بازدید: 28

بیش از 130 نفر از کارکنان مراکز تولید، عرضه و سرو شیرینی شهر تربت حیدریه در کارگاه آموزشی واحد بهداشت محیط شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی، در راستای آموزش بهداشت و ایجاد دگرگونی در بینش و رفتار افراد و  با عنایت به اینکه عملکرد واحدهای مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی از جمله قنادی ها مستقیما در سلامت افراد جامعه تاثیرگذار می باشد، اداره سلامت محیط و حرفه ای کارگاه آموزشی ویژه کارکنان این مراکز در محل سالن اجتماعات دانشگاه برگزار کرد.

دکتر الهام بهره مند معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در این مراسم که در دومین روز از هفته دیابت برگزار شد، خاطرنشان کرد:  کوچک نمودن برشها و تکه های شیرینی و استفاده از برخی شیرین کننده های طبیعی  میتواندگامی موثر در اصلاح سبک زندگی مردم باشد.

مهدی سعیدی سرپرست اداره سلامت محیط و حرفه ای از سخنرانان این مراسم ضمن تشکر از حضور حداکثری در این جلسه اظهار کرد: آگاهی از اصول ایمنی مواد غذایی پیش نیاز تولید غذای سالم و ایمن است، از این رو آموزش ایمنی مواد غذایی یکی از برنامه های مهم سازمان جهانی بهداشت می باشد که امید است با برگزاری این قبیل جلسات به این مهم دست پیدا کنیم.

لازم به ذکر است که با توجه به نیاز سنجی به عمل آمده در این مراکز مباحث بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت ابزار و لوازم کار، شرایط فیزیکی و ساختمانی، ضدعفونی و گندزدایی، مضرات استفاده از مواد شیمیایی و افزودنی های غیرمجاز و... توسط کارشناسان معاونت بهداشت آموزش های لازم ارائه شد و در پایان در بین شرکت کنندگان سوالاتی مطرح و به بهترین پاسخها جوایزی اهدا گردید.