آزمون استاندارد سازی مشاوره شیردهی در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه بر گزار شد

تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۰۹:۵۶ | تعداد بازدید: 11

رئیس اداره سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت گفت: این آزمون با هماهنگی و مشارکت گروه حراست دانشگاه در راستای تربیت و آموزش مشاورین شیر دهی همزمان با کل کشور با حضورمشاورین شیردهی از بیمارستان ها و شبکه ها و ستاد معاونت بهداشت دانشگاه  برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت ، زهره حسینی اظهار داشت: این آزمون بر اساس کتاب و منبع آموزشی تغذیه با شیر مادر ویژه پزشکان و مبتنی بر وظایف ارائه دهندگان خدمات  برای مشاوره و آموزش  تغذیه با شیر مادر در دوران پیش بارداری ، بارداری و بعد از زایمان بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بر اساس آخرین منابع و تحقیقات آموزشی حدود 78 در صد مادران در دوران پیش بارداری و ماههای اولیه بارداری تصمیم به نوع تغذیه نوزاد خود می گیرند پیگیری و آموزش مراقبتها ضروری می باشد.

وی  ضمن برشمردن اهمیت نقش کارکنان مامایی ، مراقبین سلامت ، متخصصین زنان و مامایی بیان داشت: انجام مراقبتهای پیوسته و زنجیره وار توسط تیمی هماهنگ می تواند تاثیر مستقیم بر موفقیت مادران در امر شیردهی انحصاری و تداوم آن تا 2 سالگی داشته باشد.

فاطمه گلریزی کارشناس برنامه شیر مادر عنوان داشت: در این آزمون که  بر اساس سوالات استاندارد شده ارسالی از اداره سلامت خانواده وزارت متبوع انجام گرفته است سطح علمی مشاورین و آموزش دهندگان در خصوص سیاست های تداوم تغذیه با شیر مادر در مراکز و بیمارستانهای دوستدار کودک ، موارد منع شیر دهی در دوران بارداری ، آماده سازی مادر برای تغذیه موفق  با شیر مادر در هنگام بر گشت به محل کار و تحصیل  سنجیده شده است.

وی ضمن تشکر از مسئولین گروه ترویج تغذیه با شیر مادر دفتر سلامت خانواده وزارت خاطر نشان کرد: هر سوال آزمون در قالب یک سناریوی حل مشکل شیردهی طراحی شده است به طوری که شرکت کنندگان را قادر می سازد با ترکیب تمامی مهارتهای آموخته شده بهترین راه حل را برای رفع مشکلات مادران شیرده طراحی و اجرا نمایند.

رئیس اداره سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت گفت: تمامی افرادی که در آزمون حد نصاب نمره را کسب نموده یا حد تسلط را دریافت داشته باشند در ادامه دوره های 18 ساعته تکمیلی را می گذرانند و کسانی که به حد تسلط نرسیده باشند می بایست دوره های تکمیلی بیشتری را طی نمایند.